Nur Fatihah Binti Zulkifli Mohamad,16
Future Pilotfighter , InsyaAllah ;>



Hari Raya Aidiladha.

Assalamualaikum.
*lapairmata* :') hai korang, macamana raya? raya saya lansung tak seronok. ye tak seronok. 

Malam sebelum raya, saya tidur cuma 1jam20minit. Apa saya buat? Saya berwebcam. dengan dia.. ye dia ni.


Saya tengah merajuk. Jangan salah sangka, kami hanya berkawan. Tak lebih. So, pukul 4.40. Saya tidur. 


Pagi Raya.
Pukul 5.50 ibu saya kejut. Saya gagah kan diri untuk bangun. Saya pakai sesimple yang mungkin. 'Bukan nak jumpa pakwe, jumpa lembu je pun.' monolog sendirian. Okay, ini rupa saya.


Yea, itu saya dan parents saya. Adikadik saya tiada dalam gambar. Seperti yang dilihat, mereka pakai baju merah. Kecuali saya, saya takut kena tanduk lembu. Tapi sebenarnya saya tak nampak lansung bayangbayang lembu yang nak disembelih. 

Kitorang raya rumah Maktok dekat Rantau Panjang. So, budak budak duduk rumah je, tenguk tb cite pontianak gaduhgaduh. Bosannyaa. So, saya terus masuk bilik and tidur. Yea, saya mengantuk sangat.

Tibatiba saya tersedar bila dengar ada orang bercakapcakap, oh itu ayah saya. Saya bangun, basuh muka, tenguk jam. Ya Allah, lama jugak aku tidur. Dah nak Zohor. Astaghfirullahalazim..

Saya tenguk semua orang tengah makan, saya pun join la. Okay, pastinya menu hari ini. Daging. Eh silap, menu minggu ini -.-' Lepas makan, balik rumah Pasir Mas. 

Malam itu, saya pergi rumah sedara. Yea, ini saya.


Macam duyung kan? Tolong ketuk saya sebab saya perasan Y.Y  Okay, inilah kerjanya. Takde benda lain dah. Malam tuh, hp memang asyik berbunyi. Awak la ni, saya kena perli tau waktu makan :/

Okay, lepastu dah malam. Balik rumah la. Okay, line maxis tak ada lansung dekat rumah ni. Terpaksa stop texting. Sorry awak. So, malam tuh webcam lagi dengan Haziq and Haikal cousin kecik dia ;)



Sukanya bila dia ceria :D Haikal tanya haziq, saya ni lelaki ke perempuan? Kerek budak ni. haha. Okay lepastu kan. Jengjengjeng,


Dia lagi. Haha, mungkin ada yang zoom gambar ini. Maksud 'sanggup' di IM chat ialah, saya sanggup tumbok dia. Ni makan dia *tunbok laptop* Okay, dia penat saya pun sama. Kitorang tak tidur lewat dah :>

Keesokkannya.
Yea, hari ni la. Saya kena paksa bangun awal. Ada cake tunang and 50 biji cupcakes yang perlu dihiaskan. Tangan saya menggigil. Semuanya tak menjadi, comot burok :'< Ahh benci. Line maxis masih tak ada, takguna.

Tekanan yang melampau, aku berhenti hias cupcakes. Tangan aku terus menggigil. Apa masalah ni? Aku geram betul la :/ Hm, naik bilik. Turun balik, hias baki cupcake yang tinggal. Tangan, kenapa ni? Hmm.

Lepastuh buat muffin, hari ni rumah penuh dengan cousin. Meriah betul. Muffin tak menjadi gebu seperti selalu. Bantat je rupenya, Hmm fine.

Saya tertekan. Saya naik bilik, saya tidur. Sampai pukul 4petang. Bagus lah tuh. haih.

Ibu saya kejut, tanya nak pergi Munduk lagi tak? Saya terus tukar baju and basuh mukaa. Jalanjalan aku nak ikut. Sampai di Munduk, hujan. Shopping sekejap. Nak balik dah, separuh jalan ada barang tertinggal. Patah balik. Okay salah aku :/ Ayah cakap aku cuai, okay...*bergenangairmata*

Sampai rumah, semua dah bersiap nak balik. Aku diam kan diri dalam bilik. 

Ibu panggil suruh turun, dorang nak balik dah. Hm. okay. Salam salam salam *tahan air mata* cium adik aush walaupun dia marah aku cium dia :'> mungkin dia dah lupa aku ni kakaq dia. hm. Ayah bagi duit, salam ayah peluk cium ayah. Fuhh relaks tyha, berdiri kat tingkap kereta and shuuuuu~ *air mata*.

K dah dorang dah balik. Doakan dorang selamat sampai, saya masih menangis. Sebak bila saya sedar yang saya tinggal dekat sini nak setahun tanpa mereka. Sabar tyha..

Kalau dulu, saya sedih saya call orang tu orang ni. Sekarang, saya luahkan kat FB, kat Twitter, kat Blog. Hmm, semuanya sebab line maxis takde :/ Kejamnya dunia. Tadi saya hanya mampu lari masuk bilik dan menangis. Padan muka, tade sape heran :'>

Cukup lah sampai sini. Terimakasih yang sudi membaca. Saya perlukan kawan saya sekarang, kbai.















No comments: